„În următoarele săptămâni, întreaga stradă va intra în reabilitare, urmând să fie refăcută cu covor asfaltic, cum n-a fost de la prima ei asfaltare”, a declarat Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Edilul a precizat că apreciază inițiativa locuitorilor din zonă care au creat o pagină de Facebook specială pentru a atrage atenția autorităților locale că strada Ioan Slavici este plină de gropi.
„Este o stradă ajunsă în ultimul hal, asta este realitatea, dar nu urmare a nepăsării primăriei, ci urmare a faptului că au fost nenumărate intervenții, ba la gaz, ba la rețeaua Aquatim și nu s-a justificat să se facă o reparație de anvergură cu covor asfaltic până nu se trece de aceste intervenții, la gaz și la canalizare și alimentare cu apă. Acum lucrările respective sunt încheiate și, de îndată ce pornesc stațiile de asfaltare, asta înseamnă 1 martie, se va aborda această lucrare la o manieră corespunzătoare, încât cetățenii din zonă să poată fi foarte mulțumiți și să prindă curaj să folosească Facebook și în continuare”, a mai declarat Nicolae Robu.
El a precizat că strada respectivă trebuia să intre într-un proiect de reabilitare pe fonduri europene, însă acesta este momentan blocat.
„Este un proiect de investiții, dar care nu a ajuns la rând, pentru că nu avem fonduri de investiții, nici nu avem fonduri europene în momentul de față. Noi nu putem să lăsăm strada în halul în care ea se prezintă încă doi ani până sunt disponibile fondurile europene. Pe cale de consecință, ea era prevăzută pentru reparații. Era prevăzută să intre pe reparații toată acea zonă care aparent nu a beneficiat de lucrări. Noi nu am putut interveni pentru că au avut alții lucrări în zonă și nu aveam cum să intervenim noi”, a conchis primarul Timișoarei.
Robu a anunțat că va repara strada după ce locuitorii din zonă au creat o pagină de socializare dedicată acesteia, denumită „Reabilitați str. Ioan Slavici din cartierul Freidorf – Timișoara”.
„Denivelări, reparații de mântuială, lipsa refugiilor pentru stațiile de autobuz generând coloane de mașini, gropi noi care apar de la o săptămână la alta. Lipsesc informații publice cu privire la existența unui proiect de reabilitare pentru zonă. Zonele de pe marginea carosabilului arată mai rău că în Africa cu mașini parcate haotic, liniile de tramvai tăiate sau îngropate. A scăpat ceva?”, au scris inițiatorii paginii pe Facebook.
Strada a fost inclusă, în urmă cu aproape șase ani, într-un proiect european ce prevedea reparația acesteia și reabilitarea liniei de tramvai, valoarea estimată fiind de 88,8 milioane de lei.